Рецепти щастя педагогам


Сучасний учитель - це... неперевершений кухар
Учитель завжди знає коли варто приправити свою педагогічну страву краплинкою відповідного ситуації гумору або доречним відступом.
Кому потрібні мляві і безініціативність учні? Та нікому! Саме тому сучасний педагог вміє вчасно зреагувати на ситуацію: де потрібно помішати, додати меду або ж червоного пекучого перцю, посолити або почекати 5 хвилин до повної готовності. Але найважливіше в його кулінарному шедеврі - підтримання оптимальної температури класу, щоб кожен учень міг швидше включитися в роботу і відчувати себе впевненіше 😊😊😉


Якості вчителя-вихователя

Праця вчителя складна, важка і надзвичайно відповідальна.

В. О. Сухомлинський, розмірковуючи про унікальність учительської професії, писав: «Працю вчителя ні з чим не можна ні порівняти, ні зіставити. Ткач уже через годину бачить плоди своєї роботи. Сталевар через кілька годин радіє з вогненного потоку металу. Хлібороб, сіяч через кілька місяців милується колосками і жменею зерна, вирощеного в полі... А вчителеві треба працювати роки, щоб побачити предмет свого творіння, буває, минають десятиріччя, і ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив. Нікого так часто не відвідує почуття незадоволення, як учителя, ні в якому ділі помилки і невдачі не ведуть до таких наслідків, як в учительському».

Учителеві для якісного виконання своїх професійних функцій, виправдання довір'я суспільства щодо виховання молодого покоління необхідно мати добру фахову підготовку, яка залежить і від його особистих якостей.
В.О. Сухомлинський усе своє педагогічне життя мріяв, щоб усі діти потрапляли до рук хороших учителів. І не лише мріяв, а й багато працював над питаннями формування професіоналізму вчителів. У фундаментальній праці «Павлиська середня школа» Василь Олександрович писав: «Що означає хороший учитель? Це насамперед людина, яка любить дітей, знаходить радість у спілкуванні з ними, вірить у те, що кожна дитина може стати доброю людиною, вміє дружити з дітьми, бере близько до серця дитячі радощі і прикрощі, знає душу дитини, ніколи не забуває, що й сам він був дитиною.
Хороший вчитель — це, по-друге, людина, що добре знає науку, на основі якої побудований предмет, котрий він викладає, закохана в цю науку, знає її горизонт найновіші відкриття, дос-лідження, досягнення. Гордістю школи стає вчитель, який, на доповнення до сказаного, сам небайдужий до проблем, над якими б'ється його наука, здатний до самостійного дослідження...
...Хороший учитель — це, по-третє, людина, яка знає психологію і педагогіку, розуміє і відчуває, що без знання науки про виховання працювати з дітьми неможливо.
Хороший учитель — це, по-четверте, людина, яка досконало володіє вміннями в тій чи іншій трудовій діяльності, майстер своєї справи. Дуже важливо, щоб у школі був і чудовий садівник, і людина, закохана в машини, і майстер електротехніки, і столяр, і рослинник, який любить поратися на навчально-дослідній ділянці. У добрій школі кожний учитель має яку-небудь трудову пристрасть».
Вчитель має володіти такими якостями:
1. Любов до дітей.
2. Почуття людської гідності.
3. Чесність, совісність, справедливість, об'єктивність.
4. Витримка, стриманість, терпеливість.
5. Організаторські здібності, вміння працювати з дитячим колективом.
6. Всебічний розвиток.
7. Принциповість і вимогливість.
8. Оптимізм, любов до життя.
9. Чуйність, гуманне ставлення до людей.
10. Творчий склад мислення.
11. Тактовність.

          ЧИМ ХОРОШИЙ УЧИТЕЛЬ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД ПОГАНОГО?
Батьки хотіли вибрати для сина кращого вчителя.

Вранці дід повів онука до школи. Коли дід і онук увійшли на подвір'я, їх оточили діти.
- Який смішний старий, - засміявся один хлопчик.
- Гей, маленький товстун! - скорчив пику інший.
Діти кричали і скакали навколо діда й онука. Тут вчитель подзвонив у дзвіночок, оголошуючи початок уроку, і діти втекли.
Дідусь рішуче взяв онука за руку і вийшов на вулицю.
- Ура, я не піду в школу, - зрадів хлопчик.
- Підеш, але не в цю, - сердито відповів дід. - Я сам знайду тобі школу.
Дід відвів онука в свій будинок, доручив його турботам бабусі, а сам пішов шукати кращого вчителя.
Побачивши якусь школу, дід заходив у двір і чекав, коли вчитель відпустить дітей на перерву. У деяких школах діти не звертали на старого уваги, в інших - дражнили його. Дід мовчки повертався і йшов. Нарешті він увійшов в крихітний дворик маленької школи і втомлено притулився до огорожі. Пролунав дзвінок, і діти вибігли на подвір'я школи.
- Дідусю, вам погано, принести води? - Почувся голосок.
- У нас у дворі є лавка, сідайте, будь ласка - запропонував один хлопчик.
- Хочете, я покличу вчителя? - Запитала інша дитина.
Незабаром у двір вийшов молодий учитель.
Дід привітався і 

           ІДЕАЛЬНИЙ ВЧИТЕЛЬ, НА ДУМКУ БАТЬКІВ

1. Приходить на роботу на годину раніше, і ви його завжди можете зустріти по дорозі на вашу роботу.

2. Йде з роботи на кілька годин пізніше, і ви його завжди можете зустріти по дорозі з вашої роботи.
3. У будь-який момент і в будь-якому місці (на вулиці, в автобусі, в магазині ...) до нього можна звернутися і отримати вичерпну консультацію.


4. У будь-який час доби йому можна зателефонувати і отримати вичерпну інформацію.
5. Охоче роздає всім бажаючим номер свого мобільного і домашнього телефонів зі словами: "Телефонуйте в будь-який час!"
6. У будь-який час доби можна зайти до нього додому і отримати вичерпну консультацію.
7. Завжди буває вдома (якщо тільки не на роботі!)
8. Працює без відпусток.
9. Якщо і бере відпустку, то може прийти на роботу по першому Вашому дзвінку.
10. Готовий прийти на роботу в будь-який час доби. Він ніколи не втомлюється і ніколи не спить.
11. І взагалі - він свій хлопець. Його поплескаєш по плечу, скажеш: "Треба!" - І він все зробить.
12. Одинокий (адже сім'я забирає його час в учнів).
13. Бажано, щоб і не витрачав час на створення сім'ї.
14. Бажано - робот. Щоб не втомлювався, не спав, не їв, працював від мережі або батарейки, не хворів і не засмучувався при хамському до нього зверненні.
15. Ніколи не їсть, а тому не має перерви навіть для прийняття їжі, вже не кажучи про обідню перерву.
16. У силу відсутності потреби в їжі і сні, а також сім'ї, живе в школі.
17. Не потребує зарплати. А навіщо вона йому, якщо вчитель - це покликання?
сказав:
- Нарешті я знайшов кращу школу для мого онука.
- Ви помиляєтеся, дідусю, наша школа - не найкраща. Вона маленька і тісна.
Старий не став сперечатися. Він про все домовився з учителем і пішов.
Увечері мама хлопчика запитала діда:
- Батьку, а чому ви думаєте, що знайшли кращого вчителя?
- По учнях дізнаються про вчителів... - відповів дід.

                    РОЗМОВА УЧНЯ З ВЧИТЕЛЕМ

 - Вчителю, - одного разу запитав учень, - чому існують труднощі, які заважають нам досягти мети, відхиляють нас в сторону від обраного шляху, намагаються змусити визнати свою слабкість?
- Те, що ти називаєш труднощами, - відповів Вчитель, - насправді є частиною твоєї мети.
Перестань з цим боротися. Всього лише подумай про це, і прийми до уваги, коли вибираєш шлях. Уяви, що ти стріляєш з лука. Мішень далеко, і ти не бачиш її, оскільки на землю опустивсягустий ранковий туман. Хіба ти борешся з туманом? Ні, ти чекаєш, коли подує вітер і туман розвіється. Тепер мішень видно, але вітер відхиляє політ твоєї стріли. Хіба ти борешся з вітром? Ні, ти просто визначаєш його напрямок і робиш поправку, стріляючи трохи під іншим кутом. Твій лук важкий і жорстокий, у тебе не вистачає сили натягнути тятиву. Хіба ти борешся з луком? Ні, ти тренуєш свої м'язи, з кожним разом все сильніше натягуючи тятиву.
- Але ж існують люди, які стріляють з легкого і гнучкого лука в ясну, безвітряну погоду, - сказав учень ображено. - Чому ж лише мій постріл зустрічає стільки перешкод на своєму шляху? Невже Світ пручається моєму руху вперед?
- Ніколи не дивись на інших, - посміхнувся Вчитель. - У кожного свій лук, своя мета і свій власний час для пострілу. Одні ставлять собі за мету точне попадання, інші - можливість навчитися стріляти.
Учитель знизив голос і нахилився до учня:
- І ще я хочу відкрити тобі страшну таємницю, мій хлопчик. Туман не опускається на землю для того, щоб перешкодити твоєму пострілу, вітер не починає дути для того, щоб відвести твою стрілу в бік, жорсткий лук створений лучником не для того, щоб ти усвідомив свою слабкість. Все це існує саме по собі. Це ти вирішив, що зможеш в цих умовах точно вразити мішень. Тому, або перестань скаржитися на труднощі і починай стріляти, або утихомир свою гординю і вибери собі легшу мішень. Мішень, по якій можна стріляти в упор ...

Немає коментарів:

Дописати коментар